Lilla natt syster

Jobbar som sjuksköterska på en liten Närakut, ett jobb som jag egentligen älskar men som tyvärr förändrats så mycket under de senaste åren. När jag började här för 20-år sedan ( herregud vad tiden går) var det en riktig akutmott som tog emot alla sorters patienter dygnet runt. Vi jobbade och slet med allt från små sjuka barn, bukar, hjärtan, gyn, olyckor, ja allt utom skall trauma som fick åka till stora sjukhuset ett par mil bort. Så kom spar tider och våra politiker har bit för bit skalat bort vad dom tycker inte behövs dygnet runt eller inte alls i en liten stad, vilket har lett till att vi varje natt måste ta emot sura otrevliga ( vilket jag kan förstå) patienter som inte kan förstå att dom måste antingen vänta till dagen efter eller åka till stora sjukhuset som har "många timmars" väntan för att få träffa en doktor. Vi fraktar gamla döende maänniskor runt på vägarna för att hitta en ledig vårdplats någonstans i länet och efter varje sommar säger våra chefer att "sommaren löst sig utan problem". Tycker forfarande efter alla dessa år att mitt jobb är givande trots dålig lön och har aldrig ångrat att jag inte pluggade vidare, skulle bara önska att det fanns lite mer empati för sjuka, speciellt gamla från dom som styr.

Kommentarer
Postat av: Mandy

Tack för kommentaren!:) Ja det är känns lite jobbigt. Men jag tror/hoppas att det kommer fungera bra!

2008-08-12 @ 19:33:51
URL: http://mandyyy.blogg.se/
Postat av: Mandy

P.s Men Marie ju, vad kul att du börjat blogga..:P Välkommen till bloggvärlden!haha..

Kram! d.s

2008-08-12 @ 19:37:05
URL: http://mandyyy.blogg.se/
Postat av: Bella

Min söta mamma=)

Tycker nog att det är dags att du byter jobb iaf;-)

2008-08-12 @ 19:37:26
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0